Γράφει ο Γιώργος Σταυρακίδης 


Μια δημόσια αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες στις Σέρρες με φόντο τη θερινή περιοδεία του έργου «Γιατρός με το στανιό», παραγωγής του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκεται η επιλογή του θεάτρου να περιορίσει φέτος τον αριθμό παραστάσεων εντός του Δήμου Σερρών, κάτι που έφερε την έντονη αντίδραση του πρώην προέδρου του ΔΗΠΕΘΕ, Γιάννη Γάτσιου.

Ο κ. Γάτσιος, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπενθύμισε ότι την περίοδο 2020-2021, επί προεδρίας του, το ΔΗΠΕΘΕ πραγματοποίησε εκτενή περιοδεία με δύο θεατρικές παραγωγές ανά καλοκαίρι, χωρίς εισιτήριο για τον Δήμο Σερρών και χωρίς δημιουργία χρεών. Παράλληλα, επισήμανε ότι η θετική ανταπόκριση του κοινού οδήγησε σε συνεχείς προσθήκες παραστάσεων, καθιστώντας την εξωστρέφεια θεσμό μέσω της δράσης «Καλοκαίρι της Κωμωδίας».



Ο ίδιος άσκησε κριτική στη φετινή διοργάνωση, σημειώνοντας ότι το πρόγραμμα περιλαμβάνει μόλις έξι παραστάσεις εντός Δήμου – δύο στην πόλη και τέσσερις στα χωριά. «Για μία ακόμη φορά μας απογοητεύσατε και στο κομμάτι του πολιτισμού», ανέφερε, απευθυνόμενος στη δήμαρχο Βαρβάρα Μητλιάγκα και στην πρόεδρο του ΔΗΠΕΘΕ, Βασιλική Πανταζή. Τους κάλεσε να επανεξετάσουν τον σχεδιασμό, τονίζοντας πως ο Δήμος, βασικός χρηματοδότης του θεάτρου, έχει αυξήσει τη συνεισφορά του τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ πλέον επιβάλλεται και εισιτήριο.

Η απάντηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ, Γιώργου Ανδρέου, ήταν άμεση και αιχμηρή. Με ανάρτησή του, κάλεσε να μείνει το θέατρο έξω από «(μικρο)πολιτικά παιχνίδια», υπενθυμίζοντας ότι η φετινή καλλιτεχνική γραμμή χαράχθηκε με συγκεκριμένους στόχους και επιδιώξεις. Χαρακτήρισε την παρέμβαση του πρώην προέδρου «εξόχως άστοχη» και υπενθύμισε πως το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών απέσπασε το 2024 το πανελλήνιο βραβείο καλύτερης παράστασης από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Θεάτρου – διάκριση που, όπως σημείωσε, επιτεύχθηκε με την τωρινή δημοτική αρχή και καλλιτεχνική διεύθυνση.



«Το πανελλήνιο βραβείο ανήκει και στους Σερραίους – εσείς όμως με την παρέμβασή σας με εμποδίζετε», τόνισε ο Ανδρέου, αφήνοντας αιχμές ότι η παρέμβαση του κ. Γάτσιου δεν στοχεύει αποκλειστικά στο καλό του θεάτρου.

Τη δική του τοποθέτηση έκανε και ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Ζλατίντσης, ο οποίος έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών. Σχολιάζοντας κάτω από την ανάρτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή, υποστήριξε πως ο Γιάννης Γάτσιος κατέθεσε μια απλή πρόταση για αύξηση των παραστάσεων στον Δήμο – κυρίως στα χωριά – κάτι που δικαιούται να κάνει ως πρώην πρόεδρος και νυν δημοτικός σύμβουλος. Δεν παρέλειψε όμως να σχολιάσει και την ευθύνη των εκάστοτε διοικήσεων στο πεδίο των θεατρικών αποφάσεων: «Αυτά θα υπάρχουν και δεν θα πάψουν ποτέ όσο τοποθετούνται άσχετοι με τον καλλιτεχνικό χώρο άνθρωποι, απλώς για να καλυφθεί η θέση».



Η αντιπαράθεση γύρω από το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών δείχνει για ακόμη μια φορά πως η πολιτιστική στρατηγική ενός οργανισμού με τόσο ισχυρή τοπική ταυτότητα δεν μπορεί να αποσυνδεθεί από την ευρύτερη πολιτική συζήτηση. Πίσω από τις δημόσιες τοποθετήσεις, κοινή παραδοχή όλων, θέλουμε να πιστεύουμε πως παραμένει η αγάπη για το θέατρο. 

Το ζητούμενο είναι αν και πώς αυτή θα μεταφραστεί σε ουσιαστική ενίσχυση του θεσμού προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. Θα δούμε πώς θα προχωρήσει αυτή η κόντρα και τι αποτέλεσμα θα έχει. 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατρός με το στανιό: Από Σκούταρι στην Κύμη και από Λευκώνα, Θεσσαλονίκη - Όλη η περιοδεία της παράστασης

Γράψε το δικό σου σχόλιο

Νεότερη Παλαιότερη